Vyhledej
Zvičina > Doprava > aktuálně

Z Pardubic do Jaroměře se přes HK jezdí už 160 let. V sobotu se bude slavit.

anonymně / 9.09.2017, Aktualizováno , Jaroměř - Jaroměřsko
Sobota 9. září bude ve východních Čechách ve znamení oslav 160. výročí tratě Pardubice – Jaroměř. Součástí programu budou jízdy zvláštních historických vlaků a také exkurze do běžně nepřístupných provozů.

Regionální den železnice ve východních Čechách bude ve znamení oslav 160 let tratě z Pardubic přes Hradec Králové do Jaroměře. Cestující se v sobotu 9. září můžou těšit na mimořádné jízdy historických vlaků s parní lokomotivou „Ušatou“ a také elektrickou jednotkou „pantograf“.

Jízdní řády jsou ke stažení zde.

Parní vlak pojede mezi hlavními nádražími v obou krajských městech celkem třikrát tam a zpět, jeden pár spojů zajede až do Bílé Třemešné (v 10:15 odjíždí z Bílé Třemešné). V parním vlaku bude platit zvláštní jízdné podle počtu projetých zón. Jednosměrná jízdenka z Pardubic do Hradce Králové nebo z Hradce Králové do Jaroměře bude stát dospělé cestující 60 Kč (1 zóna). Z Hradce Králové na Kuks, do Dvora Králové nad Labem a Bílé Třemešné bude jízdné za 100 Kč (2 zóny) a cestující, kteří sem pojedou z Pardubic, budou potřebovat jízdenku pro 3 zóny za 120 Kč. Děti do 15 let a studenti do 26 let mají 50% slevu.

Pantografová jednotka pojede během dne několikrát mezi Pardubicemi, Hradcem Králové a Jaroměří. Celou trasu mezi Jaroměří a Pardubicemi projedou celkem dva páry spojů – s odjezdy z Jaroměře v 7:02 a 13:02 a z Pardubic v 8:05 a 12:05. Kromě toho jsou plánované také kratší jízdy – ráno v 6:35 z Hradce Králové do Jaroměře, ve 14:34 z Pardubic do Hradce Králové a v 9:42 a 15:53 z Hradce Králové do Pardubic. V těchto vlacích bude platit běžný tarif Českých drah a integrovaných dopravních systémů IREDO a VYDIS.

Oslavy Dne železnice

Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi.

Zdroj: www.kr-kralovehradecky.cz

Související články
Výtahy, podchody, nové osvětlení a ostrůvky - modernizace žst. v Jaroměři začne na jaře
Modernizace žst. v Jaroměři začne na jaře a přinese dopravní omezení i v okolních regionech
Vaše komentáře

Přečteno 1835x