Vyhledej
Zvičina > Architektura > stavby

Modernizace vlakového nádraží v Hradci Králové může začít ještě letos, vrátí se i cyklověže

Redakce / 26.07.2024, KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
Projekt modernizace a zdvoukolejnění železnice mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se přesouvá do Hradce. V závěru letošního roku se na tamním hlavním nádraží rozběhne jeho celková modernizace. Součástí celého projektu jsou i stavby mimo objekt nádraží - včetně cyklověží.


Aktuálně Správa železnic hledá zhotovitele rozsáhlé modernizace hlavního nádraží v Hradci Králové, samotné práce by měly začít ještě letos. Hotovo bude v roce 2030, předpokládané celkové náklady přesahují 12 miliard korun.

Noviny na nádraží

Nejvýznamnější stanice v kraji získá nové nástupiště, všechna stávající projdou celkovou rekonstrukcí. 

Obnovou projdou také oba podchody, navíc se prodlouží až k novému nástupišti. 

Cestující se tak mohou i na tomto nádraží těšit na bezbariérový přístup k vlakům. Přístup k vlakům zajistí kromě schodiště také eskalátory a výtahy.

Ve stanici dojde ke kompletní rekonstrukci kolejiště, rychlost vlaků se zvýší až na 80 km/h. Ke zvýšení bezpečnosti provozu přispěje instalace jednotného evropského zabezpečovače ETCS. 

Noviny mimo areál nádraží 

V přednádražním prostoru se počítá s výstavbou dvou cyklověží a parkoviště P+R.

Projekt zahrnuje rovněž stavební úpravy přilehlých silničních komunikací. Stěžejní částí stavby bude rozšíření podjezdu pod železničním mostem přes Gočárovu třídu. V nové podobě bude mít tři silniční pruhy a dva chodníky s cyklostezkami. 

Dále dojde ke zrušení přejezdů v ulici Na Důchodě, chodci budou místo toho využívat nový podchod.

Náklady a financování 

Hotovo bude v roce 2030, předpokládané celkové náklady přesahují 12 miliard korun.Konkrétně dosahují předpokládané celkové investiční náklady stavby Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 2. stavba, zdvoukolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové, 1. etapa ŽST Hradec Králové hl. n. výše 12 233 943 696 korun. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027.



Kateřina Sekyrková
Zdroj: SŽDC

 


Související články
Nové toalety a bufet v provozu - co přinese rekonstrukce vlakového nádraží v Jaroměři cestujícím?
Vaše komentáře

Přečteno 918x